mesty lepas ni tetanyakan diary ni mesty kosong sebab tadea kisah amy lagi . ehh , jangan risau diary ni tetap ade even aku dgn amy dah tadea pape .. sekarang aku dah ade gedik . mesty tetanyekan sape gedik tu and senangnye aku lupekan amy and carik penganti baru . korang senang je cakap macam tu , tapi korang tahu tak hati masing-2 ? hati sape yg terpakse lalui semue tuhh ? okayy , enough terpulang korang nak cakap ape . aku kenalkan dgn name hafiz , yang aku panggil dyea gedik (: aku dgn dyea dah lame kawan time aku couple dgn amy dulu , tapi penah sekejap aku lost contact dgn dyea sebab aku tak layan dyea dulu . tapi dyea selalu ade dekat sisi aku sampai sekarang . baru dua tiga bulan haritu dyea datang balek kat aku then aku layan dyea dgn baek sejak aku suruh tuhan sedarkan aku yang amy tak perlukan aku . kenape aku cakap macam tu ? sebab hati ni dah penat nak tahan sakit and everthing aku selalu salah dekat dyea . teruk sangat aku dekat mate amy ! amy , na tahu kenape hati ni berubah ? berubah sejak dulu kau tak hargai aku , sejak dulu kau abaikan aku , kau sakitkan hati aku , kau tapena paham aku and kau buat aku mcam ta wujud . macam mane aku na pure-2 senyum dekat semue orang mase tu ? sakit sangat sampai suatu mase hafiz datang dekat aku balek . sumpah , hafiz memang layan aku macam awex dyea and aku bahagia blea dyea selalu ade untuk aku . and sekarang kenape aku dah ade hafiz kau layan aku dgn bek ? aku ta paham semue maksud tu and hati aku dah ta sayang kau macam mane aku sayang kau dulu , yang dulu aku tanak kehilangan kau and aku aku harap kau jodoh aku tapi aku silap semuenye tak kekal and aku buat keputusan untuk kau tinggal aku . aku dah ta sayang kau and aku benci lelaki yang ego macam kau ! sumpah , mase kite putus tadea air mata yang jatuh untuk kau . semuenye dah abes mase kau sakitkan hati aku dulu . amy , come on lepas ni aku tanak ingat sape kau lagi . kau dah buat keputusan yang kau takan maafkan aku sampai kau mati . okayy , aku terime and thanks a lot sebab sedarkan aku yang aku akan kene balek macam mane aku buat dekat kau . percaye la aku tahu tuhan tu adil . and aku akan dapat balasannye . hafiz , you tak salah . you ta salah dalam hal ni . bukan sebab you i dengan amy putus tapi tuhan yang dah tentukan semuenye . i dengan amy memang dah ta bole nak teruskan lagi . memang ade perasaan sayang sikit tapi sejak you ade , semuenye dah tadea lagi untuk amy . semuenye dah hilang . i sayang you , i takut setiap kali nak cakap sayang , i takut you akan tingglkan i and i takut i akan kehilangan you buat selama-2nya . you , i bahagia dengan you hafiz , i dah lame ta dapat bahagia yang i rase . you cakap you sayang i and you nak jadi kan i teman hidup you . you , bukan i tanak terime tapi i rase mungkin semue tu awal lagi , awal lagi untuk kite bersame . lagipon i selesa macam niyhh , lagi selesa bile you ta lupe janji you kat i . i boleh setia dgn you , tapi you pon kene buat bende yang same macam mane i buat . hafiz , i janji yang i takan tingglkan you tapi tolong jangan mungkir janji  semue tuhh . i dah jatuh cinta kat you tapi i rase biarlah tuhan yang tentukan semue tu . i sayang you hafiz , memang kadang-2 i nampak lain , i nampak diam bile you cakap sayang tapi sebenarnya hati ni gembire bile dengar semue tuhh . i harap tadea sape yg bole pisahkan kite , biarlah tuhan yang pisahkan kite . i dah penat nak layan semue lelaki , dah penat jumpe lelaki yang tak hargai , yang sakitkan hati and macam-2 perangai . bulan 2012 ni semuenye akan berakhir dgn lelaki . i cume ade you sorang saje . tolong , jangan hampakan i sayang . kite mule hidup baru , kite mule hidup berdue , kite mule simpan kenangan kite bersame and kite mule rase susah dan bahgia bersame . bole tak hafiz ? i tahu i tak cantik macam orang lain tapi i cume mintak satu je tolong jage hati i macam mane you jage hati isteri you suatu hari nati . i nak you pimpin i , i nak you jage i , and i tanak suatu hari nanti ape yang berlaku dekat i dengan amy akan terjadi dekat i . you paham kan ? okayy , iloveyouuu . i sentiase dekat sisi you .