dari januari 2011 air mata aku tapena berhenti . terus-2 keluar lepas sorang-2 . kenape aku selalu sayang orang yang salah ? dari januari jugak aku jumpa macam-2 jenis dan ragam manusia . aku kene maki , aku kene tipu , aku kene khianat , aku dimainkan dan aku tapena dihargai oleh lelaki .aku jadi orang bodo dalam pelajran . kenape ? aku sendiri pon tatahu . sampai sekrang pon aku ta jumpe ape masalah aku . terlalu bayank bende aku simpan , terlalu banyak bende aku pedam sorang-2 . tadea sape yang paham , orang cume tahu tuduh , cakap belakang pasal aku , kate macam-2 tentang aku tapi deorang pena tanye aku ape masalah aku sebenarnya ? selame 12 bulan aku menangis ape yang dah jadi , ape orang buat dekat aku aku terime semue tuhh dgn redha . aku tahu ALLAH sayang aku . sebab tu dyea tolong aku untuk berubah , dia tutupkan hati aku perlahan-2 untuk jadi sonsang . dia kembalikan aku ke jalan yang lurus , insyaallah .tahun 2012 akan bermula esok , aku harapkan macam tahun yang lepas . aku harapkan tahu yang bole buat aku ketawe dan kembali macam aku kanak-2 dulu . lansung tapena ad masalah . air mata tolong berhenti ! jadikan harini hari terakhir air mata aku keluar . aku dah banyak buat salah tahun ni , terlalu banyak . ape yang aku minta untuk hari esok , allah tutupkan hati aku untuk sayang dyea . orang yang dah banyak membuat aku keluar air mata , orang yang dah banyak aku buat semue bende just to prove aku sayang dyea yang akhirnya ape yang aku dapat ? derita 2011 aku terlalu bodoh sebab percayakn dyea , aku harapkan 2012 aku jadi seorang yang kuat , yang sentiasa ketawa , dan menjadi oarang yang tak ada ape-2 masalah . insyaallah esok semuenya akan berubah (: esok aku harapkan tahun baru ni ALLAH bagi aku rezeki , ALLAH bagi aku sentiasa senyum , ALLAH sentiase lindungi aku . esok aku akan berhenti menunggu orang , aku akan berhenti mengharapkan seseorang , aku akan berubah untuk kebaikan diri aku . esok aku harapkan aku akan dapat jadi seorang anak atau kawan yang baik dekat mak and abah dan jugak untuk orang yang kenal aku . aku akan kuatkan diri , aku takan menangis lagi pasal cinta monyet . aku giveup untuk semue bende tuhh . biar orang yang carik aku pulak , aku tahu ramai yang nak kan aku dulu . aku cube , esok permulaan yang baru akan bermula . kita sebagai manusia tatao ape akan jadi pada hari yang akan datang , sama jugak macam aku tatao ape yang akan jadi pada tahun ni . yang aku selalu harapkan , ALLAH sentiasa bagi aku kejayaan , ALLAH sentiasa bagi aku keberkatan dan ALLAH sentiasa bagi aku senyuman . esok aku doakan aku selesa dgn kerja aku nanti , esok aku doakan aku dapat kawan yang betul-2 tahu erti kawan , esok aku doakan aku jumpe lelaki yang mampu buat aku senyum dan terima aku seadanya dan terima tentang kisah lama aku . aku mintak maaf dekat semue orang yang kenal aku . semua silap aku masa 2011 aku harap korang maafkan aku . manusia takan lari dari kesilapan , januari 2012 aku mulakan hari esok dengan senyuman (: SELAMAT TAHUN BARU SEMUAAA !